top of page
הבלוג של Bright Business
אם העסק שלכם גדול עליכם — אולי זה סימן שהגיע הזמן לגדול
זהו סיפור על אב ובנו, אנשי מקצוע עם תשוקה לבנייה, שמצאו את עצמם נשאבים לעומס יומיומי שאיים על החלום המשותף. דרך תהליך ליווי עסקי רגשי ומדויק, הם למדו להגדיר תפקידים, לבנות חזון, לגייס צוותים, לנהל כספים, וליצור קהילה. זהו מסע של שינוי לא רק עסקי, אלא גם אישי ומשפחתי שמוכיח איך כשעושים סדר, אפשר להפוך עומס להזדמנות, וחלום למציאות. במאמר החדש בבלוג תגלו איך עסק משפחתי בתחום הבנייה עבר מהישרדות להובלה כאשר אני פוגשת בעלי עסקים לפגישת היכרות, אני תמיד מחפשת את הניצוץ, את ההתרגש


יציאה מהלופ העסקי: לבנות עסק שעובד בשבילכם
רבים מבעלי העסקים הקטנים מוצאים את עצמם לכודים בלופ מתיש: הם הקימו עסק כדי להיות הבוס של עצמם, אך בפועל הם עובדים קשה יותר מאי פעם, בלי גב, בלי תשתיות, ובלי זמן לנשום. הם עסוקים כל כך ב"לעשות את העבודה" – לעצב, לייעץ, לבנות, לטפל – עד שאין להם רגע לעצור ולשאול: האם אני באמת מנהל עסק, או שפשוט יצרתי לעצמי עבודה כשכיר בעסק של עצמי? כאן נכנסת התובנה החזקה של מייקל גרבר, בספרו The E-Myth Revisited : רוב העסקים הקטנים לא נכשלים בגלל חוסר מקצועיות, אלא כי הם מנוהלים ע"י "" טכנאים"


שלבים בגיבוש שפה עיצובית ייחודית לסטודיו לעיצוב פנים
כשהיא הגיעה אלי בפעם הראשונה, לפני יותר מעשור, מעצבת פנים מוכשרת בתחילת דרכה המקצועית, היא הבינה שהיא צריכה ייעוץ עסקי כדי לעשות סדר...


למה לי אסטרטגיה עכשיו? מילים גדולות לעסקים קטנים
בשבוע שעבר שלחתי לכל הלקוחות שלי מאמר ושאלות מנחות לגיבוש חזון עסקי. מביאה היום הסבר על החוליה הבאה בשרשרת - אסטרטגיה עסקית. מה ההבדל בין...


כמו אי בלב ים- חזון עסקי ככלי להצלחה (גם בעסקים קטנים) בתקופות משבר ואי וודאות
חזון, אחד הנושאים הכי שנויים במחלוקת בעולם הייעוץ לחברות. יש הטוענים שהוא מיותר ובדרך כלל נשאר נחלתם של היועצים ויש הטוענים שהוא אחד...


לבד באוהל- או מה עושים עם בדידות ניהולית?
"יש לי תחושת דה ז'ה וו" הוא אמר לי, "הסיטואציה הזאת זורקת אותי לתקופת הצבא, כשהייתי מפקד, ומצאתי את עצמי לבד באוהל" "כשהייתי חייל",...


סדר בעסק
כמה חיכיתי לאביב, אף פעם לא הייתי חובבת חורף, הקור והגשם לא באים לי טוב. ממש מתקשה למצוא את הקסם שבאפור. אוהבת אור שמש בהיר וחזק. החום של...


זיוף, אמת והצלחה עסקית
אחת האימרות הנפוצות בעולם האימון העסקי היא : Fake it till you make it לי, באופן אישי, המשפט הזה תמיד עושה קצת כווץ בבטן, תחושה של חוסר...


לצאת לאור עם יזמות עסקית
לרבים מאתנו יש רעיונות עסקיים בתחומים שונים, ואפילו רעיונות טובים מאוד שיכולים להפוך את העולם לטוב יותר – אולם מעטים מאתנו מנסים לממש את...


מה שלא נמדד לא מנוהל
“If you can't measure it, you can't manage it" -Peter Drucker אמר פיטר דרוקר, מי שנחשב אבי תורת הניהול המודרני, והביא בשורה חדשנית בזמנו...


איך להפוך את הפחד לשותף עסקי להצלחה?
לא הרבה מכירים בזה, אבל פחד הוא משאב עסקי. הוא מאיר את האזורים האפורים ודורש מאיתנו לתת את הדעת על כלללל הפרטים בדרך, גם כאלה שלא בא לנו...


תהליך מיתוג כהזדמנות עסקית לעסקים קטנים
מה זה מותג? למה הוא חשוב (אפילו יותר) לעסקים קטנים, מה שלבי התהליך השלם בתרגום של תוכנית עסקית לאסטרטגיה מיתוגית- שפה ורבלית וויזואלית-...


מכירות גבוהות ורווחיות - לא תמיד הולכות ביחד
בעלי עסקים רבים שמים את הפוקוס הניהולי על מכירות. הרי כמה שיותר נמכור – ככה נגדל יותר עסקית, נגביר נוכחות, השירותים שאנחנו מספקים יגיעו...


דילמה בצמיחה עסקית- מתי כדאי להתחיל להעסיק עובדים?
אחת הדילמות הכי נפוצות ש"תוקעות" בעלי עסקים בצמיחה עסקית, היא מתי להתחיל להעסיק עובדים. השאלה הזו עולה בדרך כלל, כשהעסק שאתם מנהלים מצליח...


כיסוי משפטי- הדברים שכל בעלי העסקים חייבים לדעת
תמלול ריאיון שערכתי את עו"ד לימור עוזרי, בעלת עסק עצמאי כעשרים שנה, אשר מלווה חברות ועסקים בתחום המסחרי. שמנו דגש על הדברים החשובים ביותר...


איך תגדילו את העסק שלכם? עשר אסטרטגיות צמיחה לעסקים קטנים ובינוניים
אם יש בבעלותכם עסק ואתם רוצים שהוא יצמח באופן משמעותי ויצליח, עוד השנה, ממש לא מומלץ להתנהל מתוך תגובתיות למתרחש מיום ליום, לא מעט עסקים...


בעסק מצליח אין "תקופות מתות"
ישנם עסקים רבים שבכל שנה חודש אוגוסט ואנרגיית "נדבר אחרי החגים" תופסת אותם בהפתעה. ולמרות שחודש אוגוסט מגיע ואחריו החגים באופן קבוע, מדי...


הגל החדש - ההזדמנות שבפתח
כל הדיבורים על התחלואה הגואה זורקים אותי אחורנית לסגרים המכווצים. בעלי עסקים שהגיעו אליי עטויי מסכות ולא הצליחו להסתיר את החיוורון בפניהם...


איפה מסתתר הרווח של העסק שלכם?
אם אתם לא מנהלים את העסק שלכם באמצעות "מרכזי רווח", יש סיכוי גבוה שהרבה כסף הולך לכם לאיבוד. עם כל הכבוד לניהול אינטואיטיבי, חשוב לא פחות...


איך אתם יכולים להגדיל את הרווחיות שלכם רק על ידי הגדרה של קהל יעד מדויק?
אם הייתם יכולים לבחור (וברור שאתם יכולים!) לקוח אידיאלי - אופטימלי לעסק שלכם, איזה לקוח שלכם הייתם משכפלים? לאיזה לקוח הייתם עושים קופי...


bottom of page
