top of page

למה לי אסטרטגיה עכשיו? מילים גדולות לעסקים קטנים




בשבוע שעבר שלחתי לכל הלקוחות שלי מאמר ושאלות מנחות לגיבוש חזון עסקי. מביאה היום הסבר על החוליה הבאה בשרשרת - אסטרטגיה עסקית.

  • מה ההבדל בין חזון לבין אסטרטגיה? 

  • מהי אסטרטגיה עסקית?

  • למה חשוב שתהיה אסטרטגיה לעסק?

  • דוגמאות ליישום חזון אסטרטגיה עסקית בעסקים קטנים.


אז קודם כל, קצת הגדרות

חזון עסקי ואסטרטגיה עסקית הם שני מונחים שקשורים להגשמה עסקית ולתכנון העתיד העסקי. כל אחד מהם משמש למטרות שונות, אך קיים קשר חשוב ביניהם.


חזון עסקי (Business Vision), זהו רעיון רחב שמתאר את המטרה האולטימטיבית של העסק. חזון עסקי מציין לאן העסק שואף להגיע בעתיד הארוך טווח. זהו תיאור של המציאות שהעסק רוצה ליצור ולהשפיע עליה. החזון מסייע להגדיר את ערכי העסק, את תרומתו לחברה, ואת משמעותו בעולם.


חזון הוא התמונה הגדולה והמרכזית שמתארת את המציאות הרצויה של הארגון בעתיד. בעסקים וחברות שמחוברות לחזון אמיתי, זהו המקור המוטיבציוני של בעלי החברה, המנהלים והעובדים, המטרה האידיאלית שהיא שואפת להשיג, והדרך שבה היא רוצה להשפיע על הסביבה שלה.


האסטרטגיה עסקית, מצד שני, היא התוכנית או התהליך שעוזר לנו להגיע לחזון זה בפועל. זו הדרך הספציפית שמאפשרת לחברה להגשים את החזון באמצעות פעולות מוחשיות ומדויקות.


אסטרטגיה עסקית (Business Strategy), זו התוכנית שמשרתת את החברה כדי להשיג את המטרות שלו ולממש את החזון העסקי. האסטרטגיה כוללת החלטות ברורות כיצד להשיג יתרון תחרותי, איך לשלב את המשאבים בצורה הטובה ביותר, ואילו צעדים לקחת כדי להתמודד עם אתגרים נוכחיים ועתידיים.


בין חזון לאסטרטגיה- מה הקשר ביניהם?

אסטרטגיה עסקית כוללת את התכנון, הפיתוח וההפעלה של מערכות, תהליכים, ופעולות המבוססות על מטרות החברה והחזון שלה. היא נועדה ליישם את הרעיון הגדול של החזון בצורה שמקדמת את הארגון לקראת המטרה הגדולה והרחבה יותר.


הקשר ביניהם הוא למעשה התרגום של המטרות הגדולות לתוכניות הפעולה הממוקדות. חזון יצירתי ורחב מגדיר את כיוון העסק, אולם כדי להגיע אליו בפועל, צריך ליישם אסטרטגיות ספציפיות, לבחור כלים ולפעול בהתאם לתוכנית.


ובקצרה:

  • חזון עסקי מספק את המטרה הגדולה הכללית של העסק.

  • אסטרטגיה עסקית מספקת את התוכנית המסודרת והאורגנית להשגת המטרה והפיכת החזון למציאות.

  • חזון עסקי משמש כמסגרת רחבה של משימת העסק, בעוד שאסטרטגיה עסקית מממשת את המטרות באמצעות פעולות מסוימות.

  • חזון עסקי ואסטרטגיה עסקית יחד מהווים כלי עוצמתי להצלחת העסק.


אסטרטגיה עסקית בעסקים קטנים- איך עושים את זה?

בעסקים קטנים, הנטייה של הרבה מבעלי ובעלות עסקים היא להיסחף עם השוטף, ויש פה פספוס גדול! אסטרטגיה עסקית משמשת ככלי חיוני להצלחה. התכנון האסטרטגי יכול להיות משמעותי כדי לאפשר יתרון תחרותי ולאפשר גדילה.

אסטרטגיה עסקית היא תוכנית פעולה שמטרתה להביא להצלחה עסקית בטווח הארוך. למרות שהאסטרטגיה בעסקים קטנים עשויה להיות פחות מורכבת מאשר בארגונים גדולים היא עדיין מצריכה תחזוקה ועדכונים תדירים בהתאם לשינויים בשוק ובסביבה העסקית.


אסטרטגיה עסקית לעסק קטן היא תוכנית או גישה שמטרתה להפוך את העסק למצליח ורווחי. הנה כמה אספקטים שחשוב להתייחס אליהם בהם כאשר בונים אסטרטגיה עסקית לעסק קטן:

הבנה של השוק:

  • נדרשת הבנה מעמיקה של השוק בו אתם פועלים. מי הלקוחות שלכם? אילו צרכים והעדפות יש ללקוחות שלכם?

  • זהו רגע חשוב בבניית אסטרטגיה, ובמיוחד עבור עסקים קטנים. עליכם להבין אילו היבטים ייחודיים אתם מצליחים לספק שאחרים לא

  • ניתן ללמוד המון מהתחרות. הבינו את התחרות בשוק וזהו יכול להפיק השראה ורעיונות לשיפור

  • בניית מוצר או שירות ייחודיים שיוצרים בולטות לעסק ומספקים ערך מוסף ללקוחות.

  • השקיעו בטכנולוגיה כדי לשפר תהליכים, להפחית עלויות ולהגביר את היציבות.


בזמן שבונים אסטרטגיה עסקית עבור עסק קטן, חשוב להקדיש תשומת לב לכל האספקטים השונים ולהיות יצירתיים.


דוגמאות ליישום חזון עסקי באסטרטגיה עסקית לעסק קטן

נסתכל על בית קפה מקומי עם חזון ליצירת קהילה מקומית וחוויית קפה מיוחדת.


חזון:

הבעלים של בית הקפה חזר לשכונה שגדל בה לאחר שנים בעיר גדולה ויש לו חזון ליצור מקום שמשרת את הקהילה המקומית ומציע חוויית קפה ייחודית.


אסטרטגיה עסקית:

  • קידום מקומיות: הבית קפה בוחר לקנות קפה ומזון מספקים מקומיים. עוגות ועוגיות מאופה מקומית, ירקות ופירות מגידולים מקומיים, המטבח משתמש ברכיבים אורגניים וטריים מהשוק המקומי.

  • אירועים ופעילויות מקומיות: העסק יוזם אירועים שהופכים אותו למקום מרכזי למפגשים של הקהילה, כמו הופעות של אמנים מקומיים, אירועים בחגים, הקמת דוכן קפה באירועים מקומיים ועוד

  • שימוש בציוד ריהוט וציוד יד שנייה: בעל העסק בחר להשקיע בריהוט וציוד יד שנייה, מקנה אווירה של בית קפה המחובר להיסטוריה של השכונה.

  • שיווק מקומי: העסק משתמש בחברת דיגיטל מקומית, בקבוצות ווצאפ ופייסבוק שכונתיות ובדמויות מרכזיות משכונה.


בהתבסס על אסטרטגיה כזו, בית הקפה יכול להצליח ליצור יתרון ייחודי בשוק המקומי, תוך כדי קידום ערכים של אחריות סוציאלית וקיימות. המקום מתפתח כמרכז חברתי ותרבותי ומהווה את הלב הפועם של השכונה.


דוגמא נוספת כיצד חזון עסקי בא לידי ביטוי באסטרטגיה של סטודיו לעיצוב פנים

חזון הסטודיו

"יצירת חיים מודרניים, יפים ופונקציונליים דרך עיצוב פנים מותאם אישית לכל לקוח תוך חדשנות ועיצוב שמתקדם תמידית עם הזמן."


אסטרטגיה עסקית:

  • שיתופי פעולה: יצירת שיתוף פעולה עם ספקים ועסקים עם מוצרים משלימים בהם הערך המוביל הוא חדשנות והתאמה לזמנים המשתנים.

  • ניצול יתרונות הצוות: התאמת המעצב להובלת הפרויקט.

  • שילוב טכנולוגיה חדישה: השקעה בטכנולוגיה חדישה, כמו תוכנות תכנון תלת-מימדי, כדי לאפשר ללקוחות לראות את העיצובים בצורה ויזואלית ומודרנית, שימוש בטכנולוגיה לנוחות התקשורת וניהול הפרויקט.

  • שירות אישי והתאמה אישית: דגש על שירות אישי לכל לקוח, עם התמקדות בהבנה עמוקה של טעמיו וצרכיו של כל אדם, שאלון פרוגרמה רחב היורד לכל הפרטים הקטנים בסגנון החיים הייחודי של הלקוחות ומאפשר התאמה ייחודית בשלב התכנון והביצוע.

  • פיתוח מוצרים ייחודיים: יצירת ליין של פרטי ריהוט ייחודיים ומודולריים שמאפשרים ללקוחות להתאים את העיצובים לפי צרכיהם המשתנים לאורך השנים.

  • שיווק דיגיטלי: יצירת קמפיינים ברשתות החברתיות וקידום העיצובים הייחודיים של הסטודיו.


עם אסטרטגיה עסקית המבוססת על חזון ייחודי, סטודיו לעיצוב פנים יכול ליצור לעצמו שוק ייחודי, להגדיר את זהותו ולשרוד בתחום התחרותי על פי ערכים ייחודיים שהוא מביא לעולם העיצוב.


לסיכום, מילים גדולות כמו חזון עסקי ואסטרטגיה עסקית יכולים לעשות הבדל גדול בעסקים קטנים. הקשר שבין חזון עסקי לאסטרטגיה בעסקים קטנים מתרחש באמצעות יצירת חיבור עמוק בין מטרות העסק לבין התוכנית שמובילה לרווחיות, בולטות והצלחה עסקית. בניהול חכם והבנת הקשר הזה, עסקים קטנים יכולים להשיג יתרון תחרותי ולצמוח באופן יציב ועקבי.


42 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
הצטרפו לניוזלטר של BRIGHT
קבלו את כל העדכונים והתוכן לצמיחה עסקית

תודה - ההרשמה הושלמה

bottom of page