חיפוש
  • hagit even tsur

תוכנית עסקית ב 10 צעדים לשנה טובה במיוחד

תוכנית עסקית לחברה פעילה או לסטארט אפ, היא מפה מפורטת להגשמת חזון עסקי והשגת מטרות כמותיות, המספקת רשימת מהלכים פרקטיים, באמצעותם מנכ"ל או יזם יכולים לצמצם משמעותית את אי הוודאות.

הזמן והמשאבים המושקעים בהכנת תוכנית עסקית מעמיקה ומדויקת, הם השקעה לייצור רווחים בטווח הקצר ובטווח הארוך.

תוכנית עסקית היא מסמך מפורט כתוב, שהכנתו מאפשרת לבעלי חברות, יזמים ומנכ"לים, לעשות סדר במחשבותיהם, רעיונותיהם והנחות העבודה שלהם, ולייצר תהליך בהיר אובייקטיבי ונטול רגשות לפעולה.


דווקא בתקופה סוערת, שרמת אי הוודאות גבוהה, יש ערך רב לעצירה, חשיבה, תכנון וגיבוש תוכנית פעולה.


לא הצלחתי למצוא מילים יותר מפצירות מאלה:

אל תוותרו על תוכנית עסקית!

הכנתי רשימה של 10 השלבים שצריכים להילקח בחשבון כשכותבים תוכנית עסקית:



צעד 1- הגדירו חזון.

לרוב כשיוצאים לדרך החלום/ החזון העסקי חד וברור. יודעים בדיוק מה רוצים להגשים. אך עם הזמן החזון מתעמעם, השוטף האינטנסיבי משתלט, ואתם עלולים לשכוח חלק מהרעיונות הנפלאים איתם יצאתם לדרך. כיתבו את החזון שלכם לעסק, זה יעזור לכם להיצמד אליו ולצוות שלכם להזדהות איתו.

כל פעילויות היום יום בעסק, צריכות להיות נגזרות של החזון העסקי שלך.


צעד 2- הגדירו יעדים.

תרגמו את החזון, מהסוף להתחלה, ליעדים מדידים -

התחילו בטווח הארוך- 5 שנים מהיום: רווחיות, הכנסות, מרכזי רווח, רווחיות עסקה ממוצעת, כמות לקוחות, צוות עובדים.

יעדים לטווח בינוני- אלו שאתם מעוניינים להשיג בין שנתיים לשלוש שנים.

הגדירו בבהירות יעדים לטווח קצר, אלו שאתם מעוניינים להשיג ב 12 החודשים הקרובים.

אל תציבו יעדים קטנים ומוגבלים. תחשבו בגדול.


צעד 3- הגדירו את הצעת הערך הייחודית של העסק-( USP ( unique selling proposition

במה העסק שלכם שונה מכל היתר? איך המוצר או השירות שלכם שונים מכל היתר בשוק?

בכתיבת התוכנית אתם צריכים לכתוב את כל הערכים הנוספים שהלקוחות שלכם יקבלו מכם.



צעד 4- הכירו את השוק שלכם.

נטייה אנושית טבעית היא לראות את כמות המתחרים שיש לנו בצורה מוגדלת.

אנחנו רואים את כל העסקים הקיימים שמציעים מוצר או שירות דומה לשלנו בחוסר פרופורציה.

אל תתנו לזה לעצור אתכם, כמה עסקים יכולים לספק את אותו שירות ועדיין לשגשג, כשהשוק גדול מספיק.

אבל בהחלט כדאי שתכירו את השוק כמו את כף ידכם.

ערכו מחקר ובדקו כמה מתחרים יש לכם, איזה שירות הם מציעים, מה הטרנדים העכשוויים והעתידיים של התעשיה, השוק.

הכירו את התמונה הרחבה, ברגע שאתם מכירים את חוקי השוק, תוכלו לשחק לפי הכללים כדי לנצח!


צעד 5- הכירו את לקוחותיכם.

לקוחות הם ללא ספק הדבר הכי חשוב לעסק.

הגדירו את הלקוח האידיאלי לעסק. הגדירו את קהל היעד שלכם, מה ההרגלים שלהם, הבינו את המוטיבציות שמאחורי פעולותיהם, תוכלו להתמקד בצרכים המדויקים שלהם ולא לבזבז אנרגיה.

שימו עצמכם בנעליהם, ואז תשאלו- מה יגרום להם לבחור בשירות שלנו?


צעד 6- חקרו את הביקוש לעסק שלכם.

האם השוק נמצא בצמיחה?

אפשר למצוא מידע רב באינטרנט, באתרים ממשלתיים אך הדרך הטובה ביותר, היא לצאת ולפגוש את הלקוחות הפוטנציאליים לבדוק איתם את הצורך.

צעד 7- הגדירו תוכנית שיווק

החל מניראות ויזואלית המבטאת את הערכים של העסק, דרך מסר או הצעה חדה וברורה.

ערכו מיפוי של הדרכים העומדות בפניכם למפגש עם לקוחות פוטנציאליים.

הגדירו תקציב ראשוני ליציאה לדרך, ובקרות שיאפשרו לכם ניתוח ושיפור תמידיים.

שיווק זה תהליך אינסופי של ניסוי וטעיה.


צעד 8- מבנה ארגוני, הגדרות תפקיד כוח אדם

הגדירו תפקידים שיאפשרו ביצוע אופטימלי של התוכנית, מאפייני אישיות, ניסיון והשכלה.

מה תחומי האחריות, המשימות והשגרות בכל תפקיד.


צעד 9- תוכנית פיננסית

למאמר הבא אצרף טמפלייט אקסל בו תוכלו להכניס את העלויות הקבועות, המשתנות, ההכנסות והרווחיות הצפויה.

חשוב- תוכנית זו מטרתה לשרת אותנו- תהיו זהירים בהערכות. תמיד טוב להיות מופתעים לטובה.


צעד 10- צאו לדרך. התחילו לפעול!

בלי פעולות כל מה שעשינו הוא רק בזבוז זמן…

התוכנית מספקת פוקוס ודרך, אבל בשביל תוצאות צריך להתחיל לצעוד בה.


העולם מתגמל אותנו על הפעולות שאנחנו עושים - לא על הכוונות


שנה טובה במיוחד!

בהצלחה!


25 צפיות

© all rights reserved to Bright. 

  • LinkedIn Social Icon