top of page

זיוף, אמת והצלחה עסקית




אחת האימרות הנפוצות בעולם האימון העסקי היא :

Fake it till you make it


לי, באופן אישי, המשפט הזה תמיד עושה קצת כווץ בבטן, תחושה של חוסר אותנטיות מהולה בחוסר אמינות. תחפושת שאדם עוטה על עצמו, שאם הוא צריך לזייף אותה, אז כנראה שהוא לא מאמין לה.

הצגה של משהו שהוא לא האמת.


מה המשפט הזה בעצם מציע?

העצה נועדה לעודד אנשים לעשות כל מה שצריך כדי להצליח, גם אם זה מפחיד אותם - התיאוריה אומרת שאם תמשיך לזייף, תצליח.

בסופו של דבר ביטחון אמיתי יחליף את הדברים המזויפים, והמטרות יושגו.

כוונת המשורר שחיבר את המשפט היא כי על ידי חיקוי ביטחון עצמי אולי סוג מסויים של מיומנות או הלך רוח אופטימי ואסרטיביות אדם יכול לקבל תוצאות טובות יותר בעשיה העסקית שלו.


במקרה של עסק או חברה זה יכול להיות תהליך מיתוג, אתר מרשים או קמפיין מוצלח, במקרה של עצמאי זה יכול להיות גם פרזנטצית מכירה מצוינת.


יש אפילו מחקרים פסיכולוגיים שמראים שאנשים שזייפו קור רוח, עמידה זקופה, שפת גוף מסוימת אכן הרגישו טוב יותר עם עצמם והביאו לתוצאות עסקיות טובות.


אז מה הבעיה?

כשהפוקוס ומיקוד האנרגיה הוא בזיוף ולא בלהשקיע את המאמץ הנדרש כדי להשתפר.

במקום להשקיע את המאמץ בלייצר "תחפושת" בלהיות משהו שאדם או עסק הם לא, כדאי למקד את הפוקוס בעוצמות האמיתיות שקיימות בך או בעסק שלך בהשקעה בתהליכי שיפור, בשאיפה למצוינות ובהעצמה של העוצמות הקיימות.

למעשה, לעיתים השקעת אנרגיה ומאמץ ב"זיוף" – מיתוג שלא מייצג את מה שחברה עושה באמת, הוא לבחור בדרך הארוכה – לבזבז זמן, משאבים ואנרגיה במקום הלא נכון.


רוצה להציע דרך אחרת להסתכל על זה:

Fake it till you become it

או ליתר דיוק, הגדירו מה אתם רוצים להיות, מה אתם רוצים שהעסק שלכם יהיה.

והשקיעו מאמץ בלהפוך להיות העסק או אדם הזה.


כמה ערוצים לעבודה:


1. לשנות סיפורים פנימיים

סיפור פנימי, הוא מה שאנחנו מספרים לעצמנו, לגבי דברים שאנחנו מסוגלים, או לא מסוגלים לעשות, לגבי האפשרויות הקיימות עבורנו בעולם, לגבי הכשרונות שלנו, היכולות שלנו, המיומנויות שלנו. ברגע שאנחנו מאמינים לסיפור הפנימי הוא הופך לאקסיומה שמכתיבה את היעדים שלנו, את הפוקוס שלנו, את העשייה שלנו, ובסופו של דבר את התוצאות שלנו. "אני לא טוב בשיווק", "העסק שלנו עובד תחום מיוחד, זה לא עובד בתחום שלנו", "רק אנשים עם קשרים מצליחים בתחום הזה", "הלקוחות שלנו הם אחרים", "זה יעד שאפתני מדי אין מצב שנגיע". ברוב המקרים זה פשוט סיפור שבנינו בשביל לתרץ למה אנחנו לא יכולים להשיג את מה שאנחנו באמת רוצים.

לרוב, הסיפורים הפנימיים האוטומטיים שלנו הם על בסיס "לא" הנטייה של המחשבות שלנו היא לנוע לכיוון ה"לא", כדי להצדיק את המצב הקיים.

ברירת המחדל האנושית היא לשמור על המצב הקיים, לעיתים קרובות, על פני לעשות צעד שיקדם אותנו, לעבר מצב חדש.

שינוי משמעותי מתחיל בבחינת הסיפורים הפנימיים, להסתכל להם בלבן של העין ולשאול את עצמנו האם הם מקדמים אותנו לעבר התוצאות שאנחנו רוצים לעצמנו ולעסק שלנו. ולהתחיל הטמיע סיפורים חדשים, כאלה המקדמים אותנו אל עבר החזון העסקי שלנו.

שאלה מקדמת: איזה סיפורים פנימיים שאני מאמין.ה להם יקדמו אותי לעבר התמונה הגדולה שלי?


2. להשקיע זמן בלמידה והתפתחות

אחד מעקרונות ההצלחה החשובים ביותר. אדם, עסק, ארגון, מדינה שמשקיעים משאבים בלמידה והתפתחות לעולם יהיו פתוחים וגמישים לאמץ תפיסות חדשות, כלים וידע שיאפשרו להם תוצאות טובות יותר.

ידע לעולם יהיה כוח. השקיעו משאבים בהרחבת מעגלי הידע שלכם.

ידע מקצועי- הרחבה תמידית של ארגז הכלים שלכם, שאיפה תמידית למצויינות.

ידע על המוצר/ שירות שלכם- הקדישו זמן להעמקה בטכנולוגיות חדשות, מאמרים חדשים, חידושים והתקדמות של התחום בו אתם פועלים.

ידע על הלקוחות שלכם- השארו מחוברים לצורכי הלקוחות שלכם. דברו איתם בסקרים וקבוצות מיקוד, הקשיבו לתלונות ומילות השבח, הבינו את נקודות הכאב. תהיו מומחים בלקוחות שלכם.

ידע על השוק והמתחרים- אחת לתקופה תעשו חיפוש מתחרים, תשארו בקשר עם מה שקורה בשוק שלכם, מה החלופות העומדות בפני הלקוחות שלכם, מה המגמות, החידושים, לעיתים אפשר גם ללמוד ממתחרים ולקבל השראה.

השקיעו תמידית בלמידה והתפתחות- זאת ההשקעה הכי מניבה שיש.

שאלה מקדמת: מה אני צריכ.ה ללמוד כדי להפוך את העסק שלי לטוב יותר ואת השירות שלי למצויין יותר?


3. להעלות את הסטנדרטים

תבחנו את הסטנדרטים שלכם. ועכשיו תמתחו את השרירים והציבו סטנדרטים גבוהים יותר.

האם אתם עומדים בזמנים? עומדים במילה? האם תהליכי העבודה בעסק שלכם אפקטיביים, יעילים ומסודרים? האם יש דוחות מדידה ובקרה?

תשאפו תמיד להיות יותר טובים. באמת. לא בכאילו.

שאלה מקדמת: איזה סטנדרטים בעסק שלי צריכים להשתפר?


4. לתת ערך

חתירה תמידית למתן ערך גבוה ללקוחות.

עסק שעונה על צורך, חוסר או בעיה של לקוחות לעולם יהיה עסק משגשג.

אין צורך להתחפש או להמציא את הגלגל. עסק טוב הוא עסק שנותן מענה טוב לצורך שקיים אצל הלקוחות שלו מתוך היכרות עמוקה עם מפת הכאבים של הלקוחות יש לעונות תמידית על השאלה – איך אני יכול לעזור יותר ללקוחות שלי?

מה הם צריכים? מה חסר להם? באיזה אופן ניתן לשפר בצורה מהותית את חוויית המשתמש עבור אותם אנשים ולהקל על פעולותיהם? מה יגרום לאנשים לרצות לשלם עבור אותו שירות או מוצר?

שאלה מקדמת: איך אני יכול להעלות את הערך אני מביא ללקוחות שלי?


מבטיחה שעבודה תמידית על סיפורים ואמונות משרתת, למידה תמידית, העלאת הסטנדרטים והבאת ערך באופן מתמשך ללקוחות יגרמו לכם לבטחון עצמי אמיתי, אפשרות להתפאר בלקוחות מרוצים ולעסק מצליח ורווחי- אמיתי, בלי שום צורך לזייף!




חג פורים שמח(:

39 צפיות0 תגובות
הצטרפו לניוזלטר של BRIGHT
קבלו את כל העדכונים והתוכן לצמיחה עסקית

תודה - ההרשמה הושלמה

bottom of page