top of page

הגל החדש - ההזדמנות שבפתח

כל הדיבורים על התחלואה הגואה זורקים אותי אחורנית לסגרים המכווצים. בעלי עסקים שהגיעו אליי עטויי מסכות ולא הצליחו להסתיר את החיוורון בפניהם - מה יהיה על העסק שלהם. היו כמה רגעים מאוד לא פשוטים ולא עזרו לי השכנועים העצמיים שאני אדם זורם וגמיש. לא יודעת מה התוכניות שלכם - אני, לא אתפס ככה שוב.

כל שינוי, גם אם כפוי, הוא הזדמנות לצמיחה ולפיתוח עסקי וזה לגמרי הזמן להכין את העסק שלנו לגל הבא. מה השלבים בגיבוש תוכנית לגל החדש? במאמר שלפניכם- יש מצב שאפילו תרוויחו ממנו.



באיזה צד של המטבע אתם בוחרים להיות?

גילי, שם בדוי, ניהלה עסק מצליח של שירותי משרד באמצעות השמת אנשי מזכירות , חשבות ולוגיסטיקה זמניים. הקורונה טרפה לה את הקלפים. היא הוציאה את העובדים לחל "ת ונותרה אובדת עצות, מיוסרת.

גילי כמעט פספסה את ההזדמנות שהקורונה נתנה לה במתנה- הזדמנות אמיתית לזינוק עסקי. כידוע, ישנן מסעדות שהגדילו את שורת הרווח , סוכנויות ביטוח שנשבעות שזו השנה הטובה ביותר שחוו, חנויות פרחים שהכפילו רווחיות ועוד


איך מתחילים?

משתמשים במודל SWOT ומזהים את החוזקות (Strengths) – הגורמים המייחדים את העסק שלנו ומעניקים לו יתרון על פני אחרים – משאבים, כ"א, טכנולוגיה, החולשות Weaknesses - אותו דבר אבל הפוך – מה הגורמים המחלישים את העסק לעומת אחרים: סביבת עבודה מיושנת, קיבעונות ניהוליים, תקציב נמוך, ההזדמנויות (Opportunities) שהשוק מזמן והעסק שלנו יכול להתאים עצמו אליהן והאיומים Threats– אותם אתם מכירים. הגזרות המאיימות למשל ואז שואלים ברצינות, איזה ערך אנחנו יכולים להביא ללקוחות שלנו בסגר?


לאמץ מיינדסט של סטארט אפ מצליח- פיבוט ואג'יל Agile ו pivot הם מושגים הלקוחים מעולם הסטארט אפ. איך הם קשורים לעסק שלנו? במהות! Agile – שם למטרה גמישות והתאמה עסקית למציאות משתנה – יוצאים עם מוצר חדש ולא מושלם כדי לבדוק תגובתיות. pivot (כמו הגבוה בכדורסל שעומד במרכז הרחבה ומחכה לקלוע) מבטא שינוי המודל העסקי בהתאם לפידבק המתקבל מהשוק. זה יכול להיות בקהל יעד וגם במהויות ממש. אם תאמצו מיינדסט של סטארטאפיסטים ותתרגלו לעבוד גמיש ומהיר, מבטיחה לכם שכשהגל יעבור לא תצליחו להבין איך לא עשיתם את זה קודם.


איך עושים את זה בחמישה שלבים?


1. והנה אג'יל מיודענו. גמישות עסקית היא הכרחית לניהול אפקטיבי של העסק. מה זה אומר

הלכה למעשה? כמו כשנכנסים לכושר, פשוט תתחילו לרוץ. מוציאים גרסאות לא מושלמות של

המוצר או השירות, בודקים תגובה וחוזרים לשיפור. מתאמנים. יש רעיון? רוצו ושפרו תוך כדי עשייה.

2. עשו סיעורי מוחות עם שותפים, חברים, ספקים, עובדים וגם עם הלקוחות. עשו קבוצות

מיקוד, שלחו שאלונים. האסימונים יפלו כמו גשם. מבטיחה לכם. המתחרים שלכם שורדים?

אל תתביישו, בדקו איך והתאימו את הרעיונות שלהם לחוזקות העסק שלכם.


3. אל תחכו למוזה. המוזה היא דד ליין. הציבו יעד של זמן והכינו רשימה של עשרה רעיונות

מדליקים שאותם תתחילו לבדוק. אלוהים יודע לאן תגיעו בריצה שלכם.


4. זמן פיבוט: אל תתבאסו. שינוי המיקוד ממש לא אומר שנכשלתם. כשלא זזים, נשארים

במקום ומבחינתי פיבוט מסמל דינמיות ונובע מיכולת לנתח שוק, לזהות מגמות ולהגיב בתזמון

מדויק ואפקטיבי. בסוף, אתם יזמים. זוכרים?


5. ועכשיו, אחרי שניתחנו, התגמשנו, נכנסנו לכושר ומצאנו – מגבשים את המוצר: מדייקים את

הקונספט איתו רצנו כבר קודם. אוספים את כל המידע החיוני, בוחנים את האופציות השונות

לפיתוח ובודקים את היתרונות והחסרונות כדי לייצר מודל מדויק ומבוסס מסקנות של השירות

או המוצר. השתמשו בחוות הדעת שקיבלתם ובייעוץ נוסף של אנשי ניהול וכספים ואז, ודאו

שהמוצר יענה באופן מקסימלי לצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם תוך התאמה של

עיצוב, חווית לקוח, כלי מכירה ופרסום וכל גורם רלוונטי. זהו. שריקת הפתיחה. אתם יכולים

להתחיל לרוץ.


מה קרה לגילי?

כמו אמזון שהייתה בכלל פעם חנות ספרים (זוכרים?!) גם העסק של גילי שינה כיוון. היא החלה את המרוץ עם מוצר חדש שהעניק שירותי מזכירות מרחוק – מענה טלפוני, חשבוניות, גבייה, הצעות מחיר וכשדייקה את שירותיה בתהליך, הפכה לנכס עבור לקוחותיה שגם הם היו מושבתים בשל הקורונה – ביצעה פרויקטים של סדר וארגון, הכנת וטיוב רשימות תפוצה, דיוורים, בנייה של טמפלייטים חדשים, דוחות כספיים יעילים יותר. היום, כתוצאה מהשינוי העסקי, גילי נותנת שירותים גם בבניית הבסיס הלוגיסטי לעסקים בהקמה, שירותים של טיוב העסקים תוך כדי ולצד כל זה – שירותי מזכירות מרחוק. שיחקה אותה, לא?


תאמינו לי, אין גל שיכול להטביע אתכם אם תהיו גמישים, יצירתיים ונחושים. באנו הרי (להרוויח כסף) וליהנות.


הרבה בריאות!

חגית

89 צפיות0 תגובות

תגובות


הצטרפו לניוזלטר של BRIGHT
קבלו את כל העדכונים והתוכן לצמיחה עסקית

תודה - ההרשמה הושלמה

bottom of page