top of page

מעגל הזהב של סיימון סינק

מה הופך את התקשורת של המנהיגים הגדולים לאפקטיבית כל כך? איך הם מעוררים בנו השראה? מה עושים אפל בשונה מהמתחרים? איך הצליח מרטין לותר קינג לסחוף אחריו כל כך הרבה אנשים? ואיך הצליחו האחים רייט להיות הראשונים לבנות מטוס שהמריא באוויר, למרות שלאחרים היה יתרון עליהם מסתבר שסיימון סינק מצא את המפתח, הכל טמון בתקשורת שלנו ובשלוש מילות קסם: איך, מה ולמה.

סינק מסביר שההבדל הוא בסדר של הדברים: באופן רגיל אנחנו מתחילים מה- 'איך', עוברים אל ה'מה' ולבסוף ל'למה', כשאנו לעומת זאת מתחילים מ'הלמה האמיתי' ורק אז עוברים ל'מה' ול'איך' מתחולל לדבריו תהליך קסום, תהליך שהוא מכנה "מעגל הזהב", הוא טוען שהאנשים (וביניהם גם אנחנו) אינם קונים את "מה שאנחנו עושים" אלא את "למה אנחנו עושים את זה", את המוטיבציה העמוקה שמניעה אותנו לעשות את הדברים. אם נעשה השלכה למה שהוא אומר לנו נוכל לראות שאותו התהליך קורה גם בתוכנו: כמה פעמים אנחנו מתחילים בלהגיד לעצמנו מה אנחנו רוצים לעשות, או מחליטים לעשות דברמה, אבל אנחנו לא ממש יוצאים לדרך, חסר שם משהו, חסר לנו דלק במכונית – הרגש! אז לפני שאנחנו מתחילים לעשות משהו, אנחנו יכולים לשאול את עצמנו בפשטות: "למה בעצם אני עושה את זה?" "מה אני רוצה להשיג?", אני בטוח שאם נשאל את עצמנו מספיק פעמים ונקשיב גם לתשובה נגלה כמה דברים מאוד מעניינים על עצמנו, כמו למשל שיש הרבה דברים שאנחנו לא ממש יודעים למה אנחנו עושים אותם, ואז נוכל להתחיל לשאול את עצמנו: "אז מה באמת חשוב מבין כל הדברים שאני עושה היום? מה פריפרי?", ואז נוכל גם להבין טוב יותר את חוק פארטו שמדבר על זה ש20% מהפעולות שלנו הן אלו שמביאות לתוצאה, וכך נוכל להיות ממוקדים ומהירים יותר.

אפשר לצפות בהרצאה המלאה בלינק:

https://www.ted.com/talks/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action?utm_campaign=tedspread&utm_medium=referral&utm_source=tedcomshare

206 צפיות0 תגובות
הצטרפו לניוזלטר של BRIGHT
קבלו את כל העדכונים והתוכן לצמיחה עסקית

תודה - ההרשמה הושלמה

bottom of page