top of page

מתרגלת גמישות (לא רק ביוגה)


שנים שאני נואמת ללקוחות שלי כמה חשוב להיות גמישים ופתוחים לשינויים, בחיים בכלל ובעסק בפרט.

איך להגיד את זה במילים פשוטות? התקופה הזאת עושה לי בית ספר. חשבתי על עצמי שאני טיפוס די פתוח וזורם באופן כללי, פחחחח.

החודשים האחרונים משאירים אותי לעיתים יותר מדי קרובות מול קושי להגיב מהר וקליל.

חלק גדול מהיום שלי, אני מבלה בפגישות עם יזמים ובעלי עסקים, כמעט בכל פגישה, יש תוכנית.

יש יעדים, משימות, תוכניות עבודה. מנתחים את השוק, הלקוחות, מגדירים לאן רוצים להגיע ומה הדרך להגיע לשם.


בחודשים האחרונים, היו כמה רגעים, שהדבר הכי אסרטיבי שאפשר היה לעשות עם התוכניות, זה להעלות אותן על המחשב וללחוץ אלט- קונטרול - דליט.


אז אני מתרגלת ברצינות גמישות ויצירתיות.

גמישות עסקית היא היכולת של עסק להגיב במהירות ובאפקטיביות לשינויים בשוק.

בעולם העסקי בשנים האחרונות, קצב השינויים הולך וגדל, בניית אסטרטגיה ארוכת טווח לתוכנית, על בסיס הערכות לגבי העתיד, נראית כדרך לא ממש שפויה להוביל עסק. הקורונה לקחה את זה לאקסטרים- זה לא רק לא שפוי, זה לפעמים פשוט לא רלוונטי.

אם אתם מרגישים לא מספיק גמישים וזריזים, הנה כמה רעיונות שעובדים מעולה בפיתוח שרירים עסקיים גמישים.

זה לא משנה מאיזו נקודת פתיחה של גמישות אתם מגיעים, כמו ביוגה, התחילו במקום בו אתם נמצאים.


אל תחכו לרגע הנכון, הוא לא יגיע..

אם אתם בעולם הסטארט אפ או הפיתוח הטכנולוגי אתם מכירים טוב את אג'יל (Agile)

ולמי שלא, בכמה מילים: זאת מתודה לניהול פרויקטים מעולם הפיתוח. היא מציגה תפיסה לפיה אין הצדקה לחכות עם מוצר או שירות עד שיהיו מוכנים לשיווק, אלא להוציא כל הזמן גירסאות לא אפויות לגמרי- בודקים איך הלקוחות מגיבים, מקבלים תוצאת אמת וחוזרים לשיפור.

ממליצה בחום לוהט לאמץ את הגישה הזאת בניהול עסק, כל עסק. זה לא הזמן לפרפקציוניזם. יש לכם רעיון לשיפור בעסק, לפיתוח מוצר או שירות? צאו איתו החוצה! תבדקו, נתחו, למדו ושפרו תוך כדי עשיה מתגובות הלקוחות שלכם.

במבחן התוצאה, תמיד פעולה לא מושלמת ועשייה, עדיפות על עמידה במקום, דחיינות והמתנה למתישהו.

כמה מהחברות הגדולות והמצליחות ביותר בעולם שינו את הייעוד שלהן ואת המודל העסקי לא פעם, כדי לשמור על רלוונטיות. אחת הדוגמאות הכי מפורסמת זו אמזון, התחילה כחנות ספרים וגדלה די יפה משם.

ואם אמזון יכולה, למה לא אזובי הקיר?


תרחיבו את הסקופ-

לשבת לחשוב לבד זה אחלה, אבל לשבת ולחשוב עם עוד אנשים זה יכול להיות פצצה. זה יכול להביא לאין סוף של רעיונות חדשים שלא חשבתם עליהם. בדוק.

אנשים אחרים, יכולים להיות חברים, ספקים, שותפים עסקיים, עובדים וגם הלקוחות שלכם. דברו איתם, תתייעצו, שתפו בדילמות, תבררו עם הלקוחות מה הם צריכים מכם, שלחו שאלון, עשו קבוצת מיקוד.

אל תשכחו גם להקשיב. מבול של אסימונים מובטח.

בלי בושה, תציצו למתחרים שלכם, כל דבר שהם עושים מוצלח, אתם יכולים לעשות טוב יותר בהתאמות לעסק שלכם.


אין מנוס מלהגדיר דד ליין-

למרות שאנחנו רגילים לחשוב שיצירתיות פורחת בחופש מוחלט, דווקא גבולות וחוקים גורמים לה להמריא לשמים.

תתייחסו לזה כאל אתגר מחשבתי, קחו דקה, עם סטופר, תכינו רשימה אסוציאטיבית של 10 רעיונות וכיוונים ששווה לבדוק. תתחילו להתקדם איתם כאילו שהם הדבר הכי טוב שיכול לקרות לעסק שלכם. אין לכם מושג לאן זה יכול להגיע.


ביקורתיות זה איכסה, כל מחשבה ביקורתית, מסרסת, מקצצת כנפיים - אאוט.


ולסיום לזכור באנו ליהנות-

שינויים יכולים להיות ממש כיף.

אם נכנסים לסטייט אוף מיינד הנכון, זו יכולה להיות אשכרה מסיבה.

הפתעות, הזדמנויות, הכרויות, התרגשות.


ימים טובים ובריאות

65 צפיות0 תגובות

تعليقات


הצטרפו לניוזלטר של BRIGHT
קבלו את כל העדכונים והתוכן לצמיחה עסקית

תודה - ההרשמה הושלמה

 !בואו ניפגש

תודה! נהיה בקשר

מגדל אלון
רח׳ יגאל אלון 92 | תל אביב
מגדל עיר ימים
רח׳ בני ברמן 2 | פולג

לוגו bright business - חגית אבן צור

© all rights reserved to Bright.  | web Design: studioad.co.il

  • ווצאפ
  • Facebook
  • LinkedIn
bottom of page