אני חושבת שזה בול הזמן להוציא את כל הרעיונות היזמיים מהארון.
באופן כללי, בני אדם הם יצורים שאוהבים וודאות ובטחון. מי יותר ומי פחות, רובנו פריקים של מסגרות. אנחנו עוטפים עצמנו באיים של וודאות ועושים מאמצים להוביל את חיינו אל מקומות בטוחים. נישואין, מקום עבודה, קבוצת ריצה או חוג יוגה. אנחנו מחפשים שייכות וסדר. תקופות של אי וודאות לא באות לנו טוב. אנחנו מאבדים אחיזה ומרגישים תחושת ורטיגו.
אבל האמת היא שתקופות הפריחה הגדולות ביותר קורות כשהדברים זזים. אנשים שפורחים אחרי גירושין, יזמות עסקית שמתחילה דווקא אחרי פיטורין כואבים או כלכלות שמשגשגות אחרי מלחמות.
כל פריצות הדרך הגדולות ברפואה, טכנולוגיה, מדע, אומנות קרו מתוך הליכה אל עבר הלא ידוע. לעיתים בעמידה אמיצה אל מול פחדים וחששות. יצירתיות פורחת בסביבה של אי ודאות ונובלת בשיגרה צפויה. גם בעסקים.
בתקופה הזאת שחוסר הוודאות גבוה כולנו יזמים. רוצים או לא רוצים, צריכים להמציא את העסק מחדש כדי להתאים למציאות משתנה.
יזמים נוצרים, לא נולדים.
כל אדם יכול לפתח יכולות יזמיות אם הוא רק ירצה. גם אם ברגיל אתם לא הטיפוסים היוזמים זה הרגע לפתח ולחזק את שרירים.
אז, מה צריך כדי להצליח עם יוזמה עסקית?
1. רעיון טוב-
לא חייבים להיות יזמים סדרתיים בשביל רעיון עסקי מעולה. נדרשת בעיקר סקרנות והיכרות טובה עם התחום בו אנחנו פועלים. ככל שבעל עסק יודע יותר על סביבתו העסקית הוא שולט בה יותר וכך רמת החרדה במצבי אי וודאות פוחתת. היכרות עם המתחרים שלנו, מה הם מציעים, מה הבידול של המוצר או השירות שלנו, האם התחום בצמיחה. ענו על צורך או בעיה שקיימת אצל הלקוחות שלנו והנה משהו להתקדם איתו.
2. תכנון-
דמיינו וכתבו תמונה ברורה אליה אתם רוצים להגיע. כדאי שתהיה מרגשת, כזו שתהיו מוכנים להתאמץ עבורה. פרקו אותה ליעדים כמותיים ומדידים, עם דגש חשוב מאוד – מהסוף להתחלה. אנחנו לא מתורגלים לחשוב ככה, אבל זו הדרך הכי אפקטיבית.
הגדירו משימות קטנות של עשיה שלהערכתכם יובילו אל המספרים שהגדרתם.
3. התמדה-
טוב נו, כלום לא באמת קורה בלי התמדה. מיליון רעיונות מוצלחים נותרו רעיונות מוצלחים והתפוגגו במוחות של אנשים. עשו את הצעד הראשון, התמקדו במה שבשליטתכם, והכניסו הרגלים ומשימות ליומן, כאלה, שמתוך היכרות עם עצמכם, תוכלו גם לעשות.
***תתכוננו לרגעים קשים שיגיעו. לא תמיד מצליחים בניסיון הראשון. אם אתם מאמינים ברעיון ובצורך שלו, נתחו את התוצאות, הסיקו מסקנות והמשיכו לעשות.
4. גמישות-
קיבלנו חתיכת שיעור בגמישות.
ניראהלי שגמישות מתחילה, בראש ובראשונה, במוכנות שלנו לוותר. לוותר על מה שחשבנו שאמור לקרות. גמישות מצריכה הסתכלות מושכלת על מצב קיים, קבלה שלו ושינוי בהתאם למטרות החדשות שהגדרנו.
5. מערכות יחסים-
כל עסק הוא מארג שלם של מערכות יחסים. וזה המשאב הכי חשוב של העסק. יחסים בין שותפים, עם העובדים, מול ספקים וכמובן עם לקוחות. היכולת של עסק להוציא לפעול באופן מוצלח רעיון טוב, תלויה במערכות היחסים שיש לו. אם לא הקדשתם לזה תשומת לב בעבר, אף פעם לא מאוחר.
טפחו באופן רציף ושגרתי את מערכות הקשרים של העסק, השקיעו בקשר אישי אנושי אמיתי, זה לא קל, אבל אין כמו תקשורת מדויקת ופתוחה.
יאללה קדימה😊בהצלחה!
Bình luận