חיפוש
  • hagit even tsur

איך להפוך את הפחד לשותף עסקי להצלחה?

לא הרבה מכירים בזה, אבל פחד הוא משאב עסקי.

הוא מאיר את האזורים האפורים ודורש מאיתנו לתת את הדעת על כלללל הפרטים בדרך, גם כאלה שלא בא לנו להתייחס אליהם.

הוא מזכיר לנו חוויות עבר בעייתיות ומבקש שנבוא אל הסיטואציה חכמים ובוגרים יותר.

פעמים רבות הוא משמש כדחף-

דחף מניע שלא נותן מנוח, וניתן להשתמש בו כמנוע- להתקדם, להתחדש, להיות תחרותיים ביחס למתחרים, להעניק את השירות או המוצר הטוב ביותר עבור לקוחות כדי להימנע מנטישה או ביקורות וגם יכול להיות כזה שדוחף אותנו למציינות, עשיה והעזה.

פחד יכול להיות מתורגם לאומץ ולמלא אותנו בגל של אנרגיה- אם רק לומדים להפוך אותו לשותף עסקי אמיתי.

איך הופכים את הפחד למנוע הצלחה? הכל במאמר





על פי רוב, פחד הוא תחושה שאנחנו מנסים להימנע ממנה, תחושה לא נעימה שאנחנו בדרך כלל עושים הכל כדי לברוח ממנה. אנחנו, אנושיים שכמונו, מכורים לאזורי בטחון.

לפחד, גם אם הוא מדומה, יש כוח אמיתי.

הוא יכול לשתק, לגרום לנו להימנע, להוריד את איכות הביצוע, להביא לתקיעות וסטגנציה,

ובגדול, להרחיק אותנו מהמקום בו אנחנו רוצים להיות

המכונה האנושית המופלאה שאנחנו, יצירתית ביותר, מופלאה גם ביצירתיות ביצירת פחדים. רבים מהם לא אמיתיים ונשענים על סיפורים פנימיים שאין להם שום קשר למה שקורה בעולם האמיתי.

עדין, הם בעלי כוח רב להכתיב מציאות עסקית קיימת. ופעמים רבות, אנחנו משלמים עליהם מחיר כבד, רגשי ועסקי.


דנה, היא אדריכלית צעירה מוכשרת באופן יוצא דופן. יצאה לדרך העסקית שלה רק לפני כ 5 שנים.

כתבו עליה בכל מגזיני העיצוב שהיא הבטחה, כל פרויקט חדש שלה שמתפרסם מביא איתו גל של פניות וטלפונים.

באופן כללי כשהביקוש עולה על היצע אלו חדשות טובות, אבל דנה לא בטוחה בכלל שזה עושה לה טוב. כל מספר לא מזוהה שמופיע על הצג מכווץ אותה, זה אומר מבחינתי עבודה, עומס וציפיות נוספות.


היא הגיעה אלי עם רצון לבנות תוכנית גדילה עסקית – מצוינת שכמוה אוהבת לעבוד מסודר עם תוכניות עבודה, החליטה לגבש אחת עבור העסק שלה ולמצוא מה הדרך הנכונה שלה לצמוח.

כמספר האדריכלים – מספר הדרכים להצלחה.

כמו שכל אדם שונה ומיוחד כך גם כל מסלול הצמיחה יחיד ומיוחד.

כל תוכנית עסקית לצמיחה צריכה להתאים למרקם החד פעמי של היזמ/ית שלה:

תמהיל של תשוקות, חלומות, כישורים, עוצמות, ניסיון, מבנה הפסיכולוגי, סביבה העסקית, הזדמנויות ושל עוד משתנים רבים שקיימים ברגע נתון.


דנה ואני התחלנו לפני כמה חודשים לגבש את התוכנית המיוחדת שלה. עם היציאה לדרך המשותפת, חפרנו, נגבנו אבק מהחלומות, צללנו לילדות, המראנו לכוכבים וייצרנו יחד חזון אישי – עסקי.

שתינו מחזיקות בחזון – חלום שלה יחד.

משם המשכנו ובנינו תוכנית עבודה עם יעדים ומשימות. בהם אנחנו צועדות ומטפסות שלב אחרי שלב כמו על סולם.


ואז הפחד הופיע בלי הרבה הכנה מוקדמת.

הוא הופיע במקום בו הכי לא ציפיתי לו... היא הייתה צריכה לפרסום מודעה לגיוס 2 עובדים.

רק מזכירה, מדובר בבחורה מוכשרת במיוחד, מבריקה, מנהלת מספר פרויקטים מורכבים במקביל עבור לקוחות מורכבים אפילו יותר.

לא הצליחה להביא את עצמה לפרסם את המודעה.

היא הגיעה לפגישה בפנים נפולות. לא היא תדחה משימה שהתחייבה עליה.


בשיחה שלנו כל השדים הרימו ראש:

הפחד לשחרר שליטה על משימות- הלא היא עושה אותן בצורה הטובה ביותר.

הפחד שזה יגמר מתישהו- אחרי שהיא כבר תסמוך ותשחרר

הפחד מלהעביר ידע ושיטות עבודה - הם כבר בבחינת נכסים עסקיים

ואפילו פחד, שהיא לא מספיק מוכנה עם תיק החניכה... ומה תעשה ברגע שאחרי שתמצא את האדם המתאים.


שלא תטעו, השדים האלה, בעייתיים ככל שיהיו, מכוערים, מאיימים, מטרידים, יש להם כוונה טובה....

הם מבחינתם, באים לעזור לנו, לשמור עלינו. אם נתחמק מהלקשיב להם הם ימצאו את דרכם לבוא שוב מול הפרצוף, כמו ברכבת שדים בלונה פארק, יקפצו ברגע בו נהיה הכי פחות מוכנים.


הבנו שיש פה צד נוסף, שותף עסקי מלא, שרוצה להשמיע את קולו.

בעצם שותפה. שצריך ואפילו חשוב לעשות איתה ישיבת שותפות באופן קבוע.

יש שתי שותפות להצלחה-

אחת, אמיצה, נחושה, טיפוס קריאטיבי מלא רעיונות ויצירה, שועטת קדימה ורוצה לכבוש יעדים מרגשים. השותפה הזו אחראית על הפיתוח העסקי, השיווק והמכירות. היא יודעת להקסים ולקרוא לקוחות ולקוחות פוטנציאלים ולגעת בהם במקומות המדויקים ולהקסים.

היא רוצה לעוף ולתת ביטוי ליכולות ולחלומות היצירתיים והעסקיים.


ושותפה שניה, יסודית ביותר, זקוקה לוודאות, רוצה לדעת שהדברים נעשים "כמו שצריך" שהכל מתוכנן לפרטי פרטים. היא לא אוהבת להיות באזורי דמדומים, היא מתנגדת להתקדמות אל אי וודאות בכל דרך אפשרית ומשמיעה את קולה.

יש לה כוונות טובות, היא לא רוצה להיות באזורים בהם אין קרקע בטוחה.

היא שותפה חשובה ביותר, ההצלחה העסקית והיצירתית שייכת לה לא פחות.

בזכותה הלקוחות נהנים מתחושת בטחון ושקט. הם יודעים שיש על מי לסמוך ושפרויקט חייהם, יהיה גם יפה אך גם מדויק, יעמוד בלוחות הזמנים ובתקציב. הספקים יהיו כאלה שנבחרו בקפידה ושרמת הגימור תהיה בלתי מתפשרת.


שאלנו אותה, מה היא צריכה כדי לעוף איתנו על התוכנית..

וקיבלנו תשובות:

1. תהליך גיוס מושלם למציאת העובד/ת המושלם/ת

2. תיק חניכה שמפרט שלב אחרי שלב את ההכשרה שהאדם בנבחר יעבור


לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זה רק להקשיב, ולקבל את התשובות בפשטות.

לא תמיד זה קל, לפעמים השותפים הפנימיים שלנו ממש מפוחדים ולא רוצים לתת תשובות פשוטות וברורות,

אבל מאחר ויש להם כוונות טובות עבורנו, צריך לנסות למצוא אותן.


פחד הוא משאב עסקי.

הוא מאיר את האזורים האפורים ודורש מאיתנו לתת את הדעת על כלללל הפרטים בדרך, גם כאלה שלא בא לנו להתייחס אליהם.

הוא מזכיר לנו חוויות עבר בעייתיות ומבקש שנבוא אל הסיטואציה חכמים ובוגרים יותר.

פעמים רבות ממש הוא משמש כדחף-

דחף מניע שלא נותן מנוח, וניתן להשתמש בו כמנוע- להתקדם, להיות תחרותיים ביחס למתחרים, להעניק את השירות או המוצר הטוב ביותר עבור לקוחות כדי להימנע מנטישה או ביקורות וגם יכול להיות כזה שדוחף אותנו למציינות, עשיה והעזה.

פחד יכול להיות מתורגם לאומץ ולמלא אותנו בגל של אנרגיה.

אם רק לומדים להפוך אותו לשותף עסקי אמיתי.


כמה כלים מעשיים לשימוש בפחד:

1. כתיבת כל המחשבות המפחידות, אחת אחת. כתיבה מאפשרת היפרדות, ראיה אובייקטיבית יותר מהצד- מאפשרת בחירה מחודשת רציונאלית

2. לשאול מה הכוונה החיובית של החלק המפחד- תמיד יש שם אחת.

3. להתייחס לכל פחד באופן קונקרטי – מה נמצא בשליטתי המלאה ואם אעשה אותו אוריד את רמת הפחד

4. ואחרון חביב לכרגע- עשיה. עשיה היא התרופה הוודאית אל מול פחד. כמו כדור קסמים יעיל. עשייה יכולה להיות בבייבי סטפס. בצעדים קטנטנים ממש אבל עקביים- העלאת תחושת האומץ מובטחת!!


בהצלחה וימים טובים,

חגית



48 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
הצטרפו לניוזלטר של BRIGHT
קבלו את כל העדכונים והתוכן לצמיחה עסקית

תודה - ההרשמה הושלמה